گزارش بازدید دانشجویان گروه مهندسی عمران دانشگاه رشدیه از پروژه تجاری، اداری و خدماتی خلیج

آموزشی و پژوهشی چهارشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۲

 

بسمه تعالی

     با استعانت از خداوند متعال، در راستای ایجاد فضای مناسب جهت بهبود و افزایش کیفیت آموزشی و پیرو پیگیری انجام بازدید های آموزشی و کمک آموزشی گنجانده شده در سر فصل دروس دانشجویان گروه مهندسی عمران، بازدید میدانی از پروژه تجاری، اداری و خدماتی خلیج به سرپرستی مدیر گروه محترم مهندسی عمران - آقای دکتر حمیدرضا عزیزی - با حضور 17 نفر از دانشجویان گروه مهندسی عمران روز دوشنبه مورخه 1402/03/01 برگزار گردید.

پروژه تجاری، اداری و خدماتی خلیج در بهترین منطقه خوش آب و هوای توریستی ائل گلی تبریز از اهم مسیرهای شهر تبریز، در ۳ هزار و ۶۸۷ مترمربع و در ۱۷ طبقه سازه ای با طراحي سازه ای منحصربه ‌فرد و عملیات ساخت پروژه تجاری و خدماتی خلیج با رعایت زیر ساختهای اصولی به عنوان یکی از مجتمع های فوق لوکس تبریز به شمار می آید. تعداد طبقات پارکینگی این پروژه ۳ طبقه و ۳ طبقه دیگر این مجتمع بصورت تجاری و هایپر مارکت و فود کورت و طبقات دیگر نیز بصورت خدماتی و اداری خواهد بود.

 با مساعدت های انجام گرفته توسط مراجع ذی صلاح دانشگاه رشدیه، این بازدید از ساعت 10:00 از جلوی درب دانشگاه رشدیه تبریز آغاز و دانشجویان ساعت 10:30 بعد از انجام تشریفات بازرسی وارد محوطه پروژه تجاری، اداری و خدماتی خلیج گردیدند.

در ابتدای امر جناب آقای نقی پور (سرمایه گذار پروژه تجاری، اداری و خدماتی خلیج) ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی خدمت دانشجویان و همراهان محترم، از مدیر محترم پروژه تجاری، اداری و خدماتی خلیج – آقای مهندس دانشورنیا – درخواست نمودند تا ضمن همراهی، توضیحات کارشناسی را به اکیپ بازدید کننده ارائه نمایند.

در طول مسیر بازدید، دانشجویان با توقف در طبقات مختلف سازه ای، ضمن مشاهده تکنولوژی های سازه ای نوین استفاده شده در پروژه، از نحوه اجراء، علی الخصوص نحوه اتصالات اسکلت با سازه بتن آرمه و همچنین سازه با سیستم کامپوزیت با ارائه توضیحات فنی توسط کارشناسان آگاه گردیدند. در ادامه مسیر، با انتقال دانشجویان به طبقات همکف و پارکینگ اصلی فازهای یک و دو، دانشجویان از نزدیک از نحوه انجام فرآیند زهکشی و انتقال آب های سطحی به سپتیک طراحی شده برای این منظور آشنا گردیدند. در هر یک از طبقات سازه ای توقف شده، آقایان دکتر عزیزی و مهندس دانشورنیا ضمن ارائه توضیحات تخصصی مربوطه، به سوالات متعدد مطروحه دانشجویان که حاکی از کسب اولین تجربه در مواجه با سازه ای که تکنولوژه های نوینی در آن بکار گرفته شده است به صورت مفصل جواب دادند. در انتها ضمن انتقال دانشجویان به اتاق مدیر محترم پروژه، دانشجویان از بیانات ارزشمند و پدرانه جناب آقای نقی پور که نشان از تجربه بالای ایشان در این زمینه را دارد بهره مند گشتند. در پایان بازدید، با هماهنگی های به عمل آمده با مراجع ذی صلاح پروژه و مساعدت های مدیر محترم پروژه، پذیرائی از دانشجویان بازدید کننده به عمل آمد.

این بازدید ساعت 14:30 با نهایت رضایت دانشجویان در جلوی درب دانشگاه به پایان رسید.

در انتها از هیئت رئیسه محترم دانشگاه رشدیه علی الخصوص معاون محترم اداری و مالی – جناب آقای سید جعفری – بابت انجام هماهنگی های لازم، جناب آقای نقی پور، مدیر محترم پروژه، روابط عمومی و کلیه عواملی که بستر های لازم برای انجام این بازدید ارزشمند را فراهم نمودند تقدیر و تشکر به عمل می آید.

جهت مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک نمایید