اولین همایش صفر و یک

دانشجوئی و فرهنگی یکشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۳

گزارش برگزاری اولین همایش صفر و یک با رویکرد کارآفرینی در فناوری اطلاعات- تیر 1403


بیست و دوم تیرماه، زادروز دانشمند بزرگ ایرانی، محمد بن موسی خوارزمی پدر انفورماتیک، به عنوان روز فناوری اطلاعات نامگذاری شده است. به مناسبت روز فناوری اطلاعات و به افتخار دستاوردهای شگرف متخصصان و نوآوران این حوزه و به منظور تاکید و اهمیت فناوری اطلاعات در پیشرفت و پیشبرد جامعه، انجمن علمی مهندسی کامپیوتر مؤسسه آموزش عالی رشدیه تبریز، اقدام به برگزاری اولین همایش از سری همایش های صفر و یک با رویکرد کارآفرینی در فناوری اطلاعات در سالن پروفسور هشترودی دانشگاه نمود.
همایش با قرائت آیاتی از قرآن کریم شروع شد و سرود ملی جمهوری اسلامی پخش شد. خیر مقدم گویی به حضار توسط مجری همایش جناب آقای مهندس امیر قدسی، نائب رئیس اول هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان آذربایجان شرقی صورت گرفت. سپس ریاست محترم موسسه جناب آقای دکتر حسین زاهد پس از خیرمقدم گویی به حضار، در راستای پتانسیل های فیزیکی و حمایتی دانشگاه در افزایش مهارت های دانشجویان سخنرانی نمودند. سپس جناب آقای مهندس سیدعلی اعرج خدایی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان آذریایجان شرقی با معرفی سازمان نظام صنفی رایانه ای و لزوم عضویت افراد متخصص و فارغ التحصیلان در این سازمان سخنرانی کردند.
در ادامه همایش نمایندگان سه شرکت مدعو در رابطه با کارآفرینی در فناوری اطلاعات و راهکارهای جذب افراد در شرکت های متخصص ارائه کردند:
آقای دکتر امیراصیل مدیرعامل گروه سرمایه گذاران فاتحان اصل تبریز به عنوان نماینده شرکت توسعه گران نرم افزار تبریز سخنرانی کردند. دکتر امیر اصیل به توضیح تخصص های مورد نیاز برای پروژه های ملی پرداختند و راهکارهایی همچون تشکیل بوت کمپ را برای تربیت نیروی متخصص و نهایتاً جذب آنها در شرکت های بزرگ برنامه نویسی بیان کردند. امید است در برنامه های آتی با تشکیل بوت کمپ های تخصصی راهی برای تربیت نیروی متخصصین از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان کامپیوتر مؤسسه ایجاد گردد.
آقای مهندس حسن صادق زاده به عنوان نماینده شرکت شتابدهنده پویان سخنرانی کردند. جناب مهندس صادقی به طور مفصل در مورد تیم های استارتاپی و تبدیل ایده به تیم های استارتاپی و تبدیل استارتاپ ها به شرکتهای نوپا که بتوانند محصولات خود را به بازار ارائه دهند، سخنرانی کردند. آقای مهندس حجت امامی مدیر باشگاه بازاریابی و صادرات پیشگامان عصر تبریز به عنوان نماینده شرکت پیشگامان علم و فناوری پیشرفته عصر تدبیر سخنرانی کردند. شرکت پیشگامان به عنوان کارگزار سرارزیاب شرکت های دانش بنیان شمال غرب کشور و کارگزار تجاری سازی دانشگاه هایی همانند دانشگاه تبریز، ارومیه و محقق اردبیلی است. جناب مهندس امامی در رابطه با استارتاپ ها و ادغام خلاقیت و کارآفرینی ایراد سخن کردند و در مورد کسب و کارهایی که از خانه ها و ایده های پایه ایجاد می شوند صحبت کردند و راهکارهای تبدیل ایده جهت ورود به بازار و کارآفرینی را بیان کردند.
در قسمت دوم همایش بعد از پذیرایی از مهمانان و مدعوین عزیز، مراسم تجلیل از دانش آموخته گان برتر مؤسسه صورت گرفت. پس از اتمام سخنرانی‌ها، از مسئولین مؤسسه که در همایش حضور داشتند جناب آقای دکتر حسین زاهد رئیس مؤسسه، جناب آقای دکتر حسن داج معاون آموزشی مؤسسه، دبیر علمی و اجرایی همایش سرکار خانم دکتر رویا زارع فرخادی و مدیرعامل شرکت افرا به عنوان حامی مالی همایش دعوت شد که جوایز دانش آموختگان برترمؤسسه را اهدا کنند. در این قسمت از مراسم از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد نرم افزار مؤسسه رشدیه که در سال قبل موفق به قبولی در مقطع دکترا کامپیوتر شده بودند و فارغ التحصیلان مقطع لیسانس کامپیوتر که در سال قبل موفق به قبولی در مقطع کارشناسی ارشد کامپیوتر شده بودند، تجلیل شد و هدایایی به عنوان یادگاری تقدیم آنها شد.
همایش با استقبال گرم و بی نظیر دانشجویان کامپیوتر مؤسسه همراه بود.
دبیر علمی همایش: دکتر رویا زارع فرخادی
دبیرانجمن علمی کامپیوتر: سینا منزجر دنیا
اعضای انجمن علمی مهندسی کامپیوتر و مسئولین اجرایی: حمیدرضا خامنه، طنازگوراوانچی، متین فاطمی، سارا صمدخواه، عاطفه مشفق، سینا امیدوار، سپهر مشایخی، آراز قربانعلی‌زاده، پدرام پورفتحی، سالار ریحانی، میرآیدین فاطمی، مبین حافظ وطن، کیوان اصغری و نیلوفر اسلامی