گزارش بازدید دانشجویان گروه مهندسی عمران دانشگاه رشدیه از مجتمع مس سونگون آذربایجان

آموزشی و پژوهشی شنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

بسمه تعالی

     با استعانت از خداوند متعال، در راستای ایجاد فضای مناسب جهت بهبود و افزایش کیفیت آموزشی و پیرو پیگیری انجام بازدید های آموزشی گنجانده شده در سر فصل دروس دانشجویان گروه مهندسی عمران، بازدید میدانی از مجتمع مس سونگون آذربایجان به سرپرستی آقای دکتر حمیدرضا عزیزی با حضور 20 نفر از دانشجویان گروه مهندسی عمران روز یکشنبه مورخه 1402/02/24 برگزار گردید. با مساعدت های انجام گرفته توسط مراجع ذی صلاح دانشگاه رشدیه با استفاده از سرویس ایاب و ذهابی که بدین منظور آماده گردیده بود این بازدید از ساعت 08:30 از جلوی درب دانشگاه رشدیه تبریز آغاز و دانشجویان ساعت 10:00 بعد از انجام تشریفات بازرسی وارد محوطه مجتمع مس سونگون آذربایجان گردیدند. 

در ابتدای امر آقای مهندس احمدزاده (روابط عمومی محترم مجتمع مس آذربایجان) ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد گویی خدمت دانشجویان و همراهان محترم، دو تن از کارشناسان محترم مجتمع، آقایان مهندس لطفی زاده و مهندس علیپور را جهت همراهی و ارائه توضیحات کارشناسی به اکیپ بازدید کننده معرفی نمودند. 

در طول مسیر بازدید، دانشجویان با توقف در ایستگاه پله های خاکبرداری، ضمن مشاهده ماشین آلات سنگین عمرانی موجود در مجتمع، از نحوه گودبرداری، ترانشه بندی، تحکیم و تثبیت بسترهای برداشت توسط این ماشین آلات سنگین با ارائه توضیحات فنی توسط کارشناسان آگاه گردیدند. در ادامه مسیر، با انتقال دانشجویان به کارخانه اصلی فازهای یک و دو، دانشجویان بعد از پوشیدن کاور کارگاهی، کلاه ایمنی و ماسک به سالن اصلی تغلیظ مس وارد گردیدند و از نزدیک از اتوماسیون دیجیتالی و مکانیکی پروسه تغلیظ و عمل آوری مواد اولیه مس آشنا گردیدند. در انتها ضمن انتقال دانشجویان به انبار اصلی مجتمع مس سونگون، دانشجویان از نزدیک با پروسه دپو، پکینگ و ترنسفرینگ مواد تولید شده آشنا گردیدند. در هر یک از ایستگاه های توقف شده، آقایان مهندس لطفی زاده و مهندس علیپور و اساتید همراه ضمن ارائه توضیحات تخصصی مربوطه، به سوالات مطروحه دانشجویان نیر به صورت مفصل جواب دادند.

در پایان بازدید، با هماهنگی های به عمل آمده با مراجع ذی صلاح مجتمع و مساعدت های مدیر عامل محترم مس سونگون آقای مهندس عباسزاده، دانشجویان جهت صرف نهار به سالن غذاخوری مدیران مجتمع مس سونگون انتقال پیدا نموده و پذیرائی از دانشجویان به  عمل آمد.

این بازدید ساعت 15:30 با نهایت رضایت دانشجویان در جلوی درب دانشگاه به پایان رسید.

در انتها از هیئت رئیسه محترم دانشگاه رشدیه، مدیر عامل محترم مس سونگون، روابط عمومی مجتمع مس آذربایجان و کلیه عواملی که بستر های لازم برای انجام این بازدید ارزشمند را فراهم نمودند تقدیر و تشکر به عمل می آید.