گزارش سفر زیارتی خواهران- مشهد مقدس

دانشجوئی و فرهنگی چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارش سفر زیارتی مشهد مقدس گروه خواهران 25 اُم تا 30اُم مرداد ماه 1403
روز ۲۵ مردادماه جمعی ۲۹ نفره از دانشجویان دانشگاه از راه اهن تبریز به قصد زیارت امام شهید عازم سفر شد.
 
کاروان شب هنگام ۲۶ مردادماه به شهر عشق رسید ، زائران پس از استقرار در هتل برای سلام به امام رضا به حرم رضوی مشرف شدند ، ارامگاه شهید رئیسی سمت برادران بود و حین زیارت فقط امکان ایستادن پشت محل ارامگاه و ادای احترام به ایشان مقدور بود .
 
بعد از زیارت یک چای نبات مهمان چایخانه حرم شدند ،
و بعد از صرف شام در هتل جهت زیارت مجدد و آمادگی برای نماز شب و نماز صبح با جماعت به حرم مشرف شدند.
 
روز ۲۷ ام پس از صرف صبحانه کاروان بازدیدی از موزه حرم داشت ، سپس جهت خرید به بازار رضا و بازار هفده شهریور رفته و پس از اقامه نماز ظهر و عصر جهت صرف ناهار به هتل برگشت .
 

پس از صرف ناهار برنامه تفریحی موجهای ابی اجرا شده و جهت اقامه نماز مغرب و عشا اعضای کاروان در حرم حضور یافتند و یک شب مهمان شبستان حرم واقع در صحن امام حسن مجتبی بودند .
 

روز ۲۸ ام پس از نماز صبح ، کاروان در مراسم انتقال گلهای تازه به ضریح و مراسم جاروی حیاط رضوی شرکت کرد.
پس از صرف صبحانه جهت خرید و گرفتن عکس یادگاری در خانه وارونه گروه به پاساژ ارمان و الماس شرق عازم شد ، که طبق روال هر روز زمان نماز ظهر و عصر در حرم حضور یافته و پس از صرف ناهار در هتل به مرکز تفریحی شهربازی قهرمانان رفتند.
گروه جهت اقامه نماز مغرب و عشا در حرم حضور یافته ، پس از نماز جهت ادای احترام به استاد محمد تقی جعفری و شیخ بهایی در دارالزهد حضور یافت ، از اتاق عقد حرم بازدید به عمل آمد ، زوار مثل هر شب مهمان شربت رضوی باب الرضوان شد و کنار سقاخانه طلا و پنجره فولاد خستگی در کرد.
 
 
 
سالن عقد حرم رضوی واقع شده در زیر زمین بسیار زیبا و دلنشین بود .
اتاق عقد حرم

چند پرس شام رضوی نصیب اعضای گروه شد و کاروان پس از صرف شام در هتل و کمی استراحت جهت شرکت در نماز صبح در حرم حضور یافت .
تصویر گنبد طلا از ایوان رضوی

روز ۲۹ اُم ، روز آخر .....
کاروان صبحانه مهمان مهمانسرای حرم بود ، صبحانه ای به یاد ماندنی ، روز آخر حرم روز راز و نیاز بود ، زوار تا نماز ظهر مهمان حرم بودند ،
 
اربعین نزدیک بود و جسته گریخته دسته جات عزاداری در گوشه و کنار حرم به چشم میخورد ، گروه مهمان عزاداری فرزند زهرا در حرم امام رضا بود ، سپس جهت خرید سوغات به بازار رضا رفتند ، شب اخر دم چایخانه حضرت با گوش جان سپردن به نوای خدام حین کار و نوشیدن چای نبات ، مراسم دعای توسل گروهی ، نماز شب در صحن گوهرشاد ، دیدار از مسجد پیرزن (پیرزنی که خانه خود را به گوهرشاد خاتون نفروخته بود و الان منزل کوچک پیرزن حوضی داخل مسجد گوهرشاد است ، یک خط مشکی به احترام پیرزن دور حوض کشیدن و گفتن اینجا جزو مسجد نیست اینجا خونه پیرزنه ) ، قول گرفتن از امام رضا برای دعوت دوباره به چشم بر هم زدنی صبح شد .

صبح ۳۰ اُم گروه ناباورانه از اتمام زمان دیدار عازم راه آهن مشهد به مقصد تبریز شد و همه چشم انتظار دعوتی دوباره با کوله باری از خاطرات به منزل بازگشتند.
 
در این سفر خانمها حنانه نوری ، ایلین پور رستم ، میترا وقاری ،مائده عباس زاده ،  مائده قناعت دوست زحمت عکاسی را بر عهده داشتند که کلیپهای تهیه شده در کانال اپارات موسسه آپلود خواهند شد و  از طریق QR code ریر قابل مشاهده است.

خانم سویل عبدی ، نگین پورفرج ،حنانه نوری ، مهسا شاهی و مائده عباس زاده زحمت  مدیریت تیمها و بخصوص رسیدگی به دارو و درمان را برعهده داشتند.
خانم زهرا امیرزاده به دلیل تسلط بر راههای ارتباطی مشهد زحمت معرفی بهترین مکانهای تفریحی و خرید و ... و بهترین مسیرهای دسترسی گروه به هر قسمت از حرم یا شهر را بر عهده داشتند.
خانم زهرا ذالی زاده زحمت رسیدگی به حضور و غیاب افراد در هتل و قطار را بر عهده داشتند .
و در نهایت هزاران حیف که این سفر به اتمام رسید.