عضویت دانشگاه رشدیه در اتحادیه دانشگاه های قفقاز

دانشجوئی و فرهنگی یکشنبه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

گزارش شرکت در اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های قفقاز
و عضویت دانشگاه رشدیه در اتحادیه مذکور
تبریز- هتل رویال پالاس 21 و 22 خرداد 1402

متعاقب درخواست موسسه رشدیه در سال های 1398 و 1401 برای عضویت در اتحادیه بین المللی دانشگاه های قفقاز رئیس اجرایی دوره ای اتحادیه آقای دکتر کامران پاشائی فخری ( رئیس موسسه آموزش عالی چرخ نیلوفری تبریز) طی دعوت نامه ای خواستار شرکت هیات رئیسه و تعدادی از اساتید و دانشجویان علاقه مند در اجلاس اتحادیه مذکور شدند. لذا هیات رئیسه و تعدادی از استادان از جمله خانم زارع فرخادی، آقای عزیززاده، خانم صالحی، خانم پورطالب و خانم سهرابی فر در معیت تعدادی از دانشجویان علاقه مند و مسلط به زبانهای دیگر از جمله خانم ساغر شهرزاده( زبان آلمانی و انگلیسی) آقایان حسن زاده، احمدی، سالخورده، ملک زاده، یاسینی و سایر دانشجویان گرامی، در روزهای 21 و 22 خرداد در محل اجلاس حاضر شدند.
در این اجلاس قریب به 20 دانشگاه داخلی و خارجی و میهمانانی از صاحب نظران و دانشگاهیان و مقامات و مسئولین کشوری و استانی از جمله معاونت فرهنگی معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، وزیر سابق صمت عضو پرسابقه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسا، معاونان و نمایندگان دانشگاه های داخلی و خارجی و تعدادی از اساتید پیش کسوت از جمله آقایان دکتر صالح پور، دکتر قائم مقامی، دکتر عین اله زاده و ... شرکت داشتند.
در این اجلاس دانشگاه رشدیه با سه دانشگاه موفق و خوشنام ترکیه به نام های دانشگاه یالووا (Yalova)، دانشگاه باندیرما(Bandirma) و دانشگاه آنتالیا (Antalya) تفاهم نامه همکاری های علمی و فرهنگی و تبادل استاد و دانشجو امضا نمود.
در ادامه مراسم روز دوم رئیس دانشگاه رشدیه از روسای دانشگاه های طرف تفاهم و همچنین از پروفسور رمضان کوکماز بنیانگذار و دبیر کل اتحادیه بین المللی دانشگاه های قفقاز برای دیدار از دانشگاه رشدیه دعوت نمودند که با استقبال مدعوین مواجه شد و متعاقب آن نامبردگان در ساعت 15 روز یکشنبه وارد دانشگاه رشدیه شده و از ساختمان دید، امکانات و تجهیزات بازدید نمودند و خرسندی خود را مکرراً اعلام نموده به تداوم همکاری های علمی و فرهنگی و تبادل دانشجو تاکید نمودند.