گزارش بازدید تاریخ 14 آذر 1402 دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی معماری از شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان به سرپرستی دکتر حامد حق کیش، استاد دروس ((مدیریت، نظارت و اجرا)) و ((مدیریت و حرفه معماری))

آموزشی و پژوهشی یکشنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۲

بسمه تعالی

     گروه اعزامی در ساعت 11:30 از محل دانشگاه حرکت و پس از ورود به مقصد، در گام نخست، با استقبال جناب آقای مهندس آرمان امین بخش (مدیرعامل محترم شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان) و تعدادی از معاونین محترم و مدیران فنی مجموعه از اساتید و دانشجویان اعزامی، به تاریخچه مجموعه و امکانات زیرساختی منحصربه‌فرد آن در سطح منطقه، اشاره شد و جزئیات چارت سازمانی شرکت و ضرورت تناسب آن با تنوع ماموریت های مربوطه تشریح گردید.

متعاقب برگزاری جلسه توجیه الزامات HSE در ایستگاه تجهیزات حفاظت انفرادی و تحویل کلاه ایمنی به بازدیدکنندگان، با حضور در کارگاه آرماتوربندی به تشریح روند خمکاری و برشکاری میلگردهای تسلیح انواع نیوجرسی پرداخته شد و نمونه هایی از انواع اتصالات تامین یکپارچگی المان های متوالی و اسپیسرهای استاندارد و ادوات مشابه معرفی گردید.

در ادامه، پروسه روغنکاری جداره داخلی قالب های فلزی و کنترل رواداری های مجاز و همچنین شیوه بتن ریزی به تفصیل ارائه و نهایتا به بازدید از تونل های کیورینگ قطعات بتنی پیش ساخته و تاسیسات مربوطه پرداخته شد.

در گام بعدی با حضور در آزمایشگاه بتن و مصالح ساختمانی شرکت و آشنایی دانشجویان با دستورالعمل های ASTM مورد استفاده در انجام آزمایش ها و بررسی ضرایب تبدیل در نمونه های مکعبی و استوانه ای، مفاهیمی از ضوابط QC & QA مورد بررسی قرار گرفت.

توقف بعدی در سطح مجتمع، برای بازدید از واحد تاسیسات مرکزی پشتیبان کیورینگ بود که حاکی از برخورداری سیستم از برنامه دقیق نگهداری و تعمیرات ادواری و در نتیجه، شرایط بهره برداری بسیار مطلوب (حتی از سیستم های آنالوگ) با قابلیت سرویس دهی بلادرنگ و فاقد قطعی بود.

نهایتا پس از بازدید از استوک یارد و واحدهای اخیرالتاسیس مجتمع (نظیر کارگاه تولید درب و پنجره UPVC و کارگاه رنگ) با بدرقه گروه اعزامی دانشگاه توسط مدیرعامل محترم شرکت و جمعی از مدیران، بازدید در ساعت 15:30 در محل دانشگاه پایان یافت.

ضمن تقدیر از زحمات مدیر محترم گروه مهندسی معماری (سرکار خانم دکتر نگار صالحی) بابت هماهنگی های لازم به عمل آمده برای برگزاری این بازدید علمی، از همراهی استاد مشاور انجمن علمی مهندسی معماری (دکتر سید کمال هاشمی) و همچنین جناب آقای دکتر پیربابایی (استاد محترم گروه مهندسی معماری) بابت مساعدت ویژه جهت حضور حداکثری دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی معماری در این بازدید علمی پربار، نهایت تقدیر و تشکر به عمل می آید.

شایان ذکر است برنامه ریزی دقیق مدیرعامل محترم شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان منجر به ارتقای محسوس و ملموس کیفیت برگزاری بازدید گردید؛ لذا فرصت را مغتنم شمرده، از ایشان و یکایک همکاران پرتلاش خانواده بزرگ شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان، مراتب سپاس و امتنان به عمل می آید.